منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات تعليمية
المواضيع الأخيرة
شاطر
استعرض الموضوع السابقاذهب الى الأسفلاستعرض الموضوع التالي
avatar
أبو بطة الشقية
عضو متألق
عضو متألق
ذكر عدد المساهمات : 2091
نقاط : 9965
تاريخ التسجيل : 26/05/2013
الموقع : بلاد الله الواسعة

مشكلات بين مديرى صفحات الغش - و اعترافات هامة " بعض الامتحانات سربت من أحد المفوضين لاستلام الامتحانات من الإدارة للجان"

في الأحد 03 يوليو 2016, 22:56
مشكلات بين مديرى صفحات الغش - و اعترافات هامة " بعض الامتحانات سربت من أحد المفوضين لاستلام الامتحانات من الإدارة للجان"





نشرت صفحة "القيصر بيغشش ثانوية"، إحدى صفحات الغش الإلكتروني على موقع التواصل الاجتماعي، "فيس بوك"، رسالة إلى وزارة التربية والتعليم، تؤكد فيها فشلها في كشف الشخصية الحقيقية لـ"شاومينج" ومعرفة طريقة تسريب الامتحان منذ عام 2012، والتي أكد أدمن الصفحة أنه كان يحصل عليها من خلال أحد الأشخاص المكلفين بنقل ورقة الامتحان من الإدارة وحتى مقر اللجنة.



وجاء نص الرسالة كالآتي: "هدية مني لوزارة التربية والتعليم الفاشلة ووزارة الداخلية اللي آخرها تبيع....، بما أنهم مش عارفين يشوفوا شغلهم كويس، بقالكوا 4 سنين بتدوروا على شاومينج ومفيش حد منكوا عرف يوصله".



"شاومينج أول ما بدأ في 2012 كان بيسرق البوستات من بيدج اسمها تسريبات الثانوية العامية، كان اللي عاملها واحد اسمه الدبيكي من المنيا والدبيكي دا كان بيسرب الامتحان قبل اللجنة عن طريق الناس اللي بتنقل الامتحان من الإدارة للجنة الامتحان، وبيبيعه، كان بيقابل الناس على الطريق ومعاه لاب وكاميرا اسكنر فيروح بولاعة ع الظرف بتاع الأسئلة من برا كدا ويسخن الشمع لحد ما يفك ويروح ساحب ورقة وواخدها اسكنر على اللاب وحاططها في الظرف تاني ويقفل الظرف ولا كأن أي حاجة حصلت ويقبض الناس وخلاص على كدا".



أضاف: "شاومينج بقى من إسكندرية واسمه محمود وابن خالته كان على البيدج في 2012 بيعمله كومنتات اسمه إبراهيم أحمد، والأكونت اللي معمول بيه البيدج اللي كانت وصلت لـ700 ألف".



kalad123
عضو مجتهد
عضو مجتهد
عدد المساهمات : 251
نقاط : 2074
تاريخ التسجيل : 16/01/2013

رد: مشكلات بين مديرى صفحات الغش - و اعترافات هامة " بعض الامتحانات سربت من أحد المفوضين لاستلام الامتحانات من الإدارة للجان"

في الإثنين 04 يوليو 2016, 09:52
ماشأء الله عليكم ياوزارة بصراحة خليتم سمعت التعليم فى مصر فى الارض

وأصبح الدول الاخرى تستخف بالمهندس والدكتور والوزير والغفير المصرى
أصبحنا كلنا غشاشين
والوزير عندى جدول لازم يمشى عليه والاعلى معندوش فلوس تانى والميزانية لاتسمح المهم كله يتم فى ميعاده
السنة الجاية كله حيبقى تمام واللى اتظلم عذه السنة وذاكر
أتعلم نماما أزاى يبقى ظالم ازاى ميقولش حرام وازاى يقول كله حلال
استعرض الموضوع السابقالرجوع الى أعلى الصفحةاستعرض الموضوع التالي
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى