منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات تعليمية

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات تعليمية
منتديات المعلم القدوة التعليمية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
اذهب الى الأسفل
عادل عبد الله
عادل عبد الله
عضو نشيط
عضو نشيط
ذكر عدد المساهمات : 40838
نقاط : 234050
تاريخ التسجيل : 05/04/2010
العمر : 47
الموقع : http://nahdtmesr75.blogspot.com/
يارب احفظ مصر

http://http:/kodwa1.com

أم تتحدى قرارات الوزارة ضد ابنتها عملت لها حفلة و تورتة " ملحق تاريخ" مش هسمح لحد يكسر فرحتها بنتى شاطرة  Empty أم تتحدى قرارات الوزارة ضد ابنتها عملت لها حفلة و تورتة " ملحق تاريخ" مش هسمح لحد يكسر فرحتها بنتى شاطرة

السبت 21 أغسطس 2021, 18:42
أم تتحدى قرارات الوزارة ضد ابنتها عملت لها حفلة و تورتة " ملحق تاريخ" مش هسمح لحد يكسر فرحتها بنتى طالبة ثانوية عامة  شاطرة 
أم تتحدى قرارات الوزارة ضد ابنتها عملت لها حفلة و تورتة " ملحق تاريخ" مش هسمح لحد يكسر فرحتها بنتى شاطرة  539_we10



 

في لفتة غريبة من نوعها، وموقف ممزوج بحنان الأم، أقدمت إحدى الأمهات تدعى أسماء الرفاعي، على إسعاد ابنتها ملك سلام، التي خرجت من الثانوية العامة مكسورة الخاطرة، بعد حصولها على دور ثاني في مادة التاريخ.



في الوقت الذي تواجه ملك، طالبة الثانوية العامة، ضغوطًا نفسية بسبب النتيجة، قررت والدتها مفاجأتها بـ تورتة، مكتوب عليها «شايلة التاريخ»، لتخفيف الضغط عليها، مما جعلها حديث مواقع التواصل الاجتماعي خلال اليوم.



تورتة شايلة تاريخ

تقول الأم: بنتي ثانوية عامة، وللأسف شالت التاريخ، طبعا كان يوم أسود على كل الأهالي بما فيهم أنا، وعشان أطلعها من حزنها، عيد ميلادها كان امبارح، حبيت أفرحها بمفاجأة.



وأضافت خلال حديثها لـ  : وقلت في نفس الوقت أطلعها من محنتها بحاجة تفضل تفكرها وتضحك عليها، ومكنتش أعرف إنها هتقلب الدنيا كلها، فقولت بلاش كمان أضيع فرحتها، بعد ما ضاع حلمها إنها تكون إعلامية.



وعن كواليس المفاجأة، توضح: أنا اللي فكرت فيها، عشان عارفة إن بنتى لما بتقع في محنة ونواجها بضحك، بتخرج منها بسرعة، وعشان كدة فرحت وفضلت تضحك هي وأصحابها، وخصوصا إنها كانت فاكرة إنى مش هعملها حاجة في عيد الميلاد عشان نزلت في التاريخ.



وتابعت: نزلت قولتلها هروح أجيب حاجات من السوق، ورحت للحلوانى، وكنت حجزها قبلها بيوم، نزلت جبتها إمبارح وفرحت جدا، وقولتلها لسه لما تفتحي التورتة تفرحي أكتر، وفعلا فرحت جدا بيها.

________________________________________________
مناهج 2022 الجديدة
الرجوع الى أعلى الصفحة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى