منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات تعليمية

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات المعلم القدوة التعليمية
منتديات تعليمية
منتديات المعلم القدوة التعليمية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اذهب الى الأسفل
ماما هنا
ماما هنا
مشرفة عامة القسم الدينى و الأسرة
انثى عدد المساهمات : 9179
نقاط : 49015
تاريخ التسجيل : 21/04/2011
فاعلة خير لوجه الله

مراجعة نهائية فى اللغة الانجليزية (3) للصف الثالث الثانوى 2016 Qdrat-efa7e62834

مراجعة نهائية فى اللغة الانجليزية (3) للصف الثالث الثانوى 2016 Empty مراجعة نهائية فى اللغة الانجليزية (3) للصف الثالث الثانوى 2016

الأربعاء 27 أبريل 2016, 16:29
مراجعة نهائية فى اللغة الانجليزية (3) للصف الثالث الثانوى 2016



 grammer


(unit 1)


 

  المستقبل البسيط  Future forms

يتكون من

Will / shall + inf.


  • لاحظ استخدام will  مع كل الضمائر واستخدام  shall  مع I / we   فقط:

  • يستخدم المستقبل البسيط مع كلمات مثل:


Next (year/month/week…) / in the future / soon / in a year, month, week / tomorrow / this time next week / this time tomorrow


  • لاحظ استخدام المستقبل البسيط غالبا مع:


I expect …/ I’m sure …/ I think / I don’t think / I wonder / probably /possibly / Isuppose /I hope / I believe / I feel sure / Perhaps..

Will استخدام

1- To express a true fact      التعبير عن حقيقة                  · I’ll be 18 next week.

2- To predict events      التنبؤ بالأحداث  · The plane will land in half an hour.

3- To decide something quickly. اتخاذ قرار بعمل شيء· I’ll have coffee, please.

4- To offer to do something       في حالة العرض· I’ll clean the car for you.

5- To ask someone to do something طلب عمل شيء من شخص

6- To make a threat التهديد                 · I’ll resign if I don’t get a pay rise.

am / is / are + going to استخدم


  • للتعبير عن نية أو عمل مخطط له أو قرار قبل لحظة الحديث  (وتكون الخطة قد تم إعدادها بالفعل)

  • للتنبؤ بحدث في المستقبل يوجد ما يدل عليه في الحاضر / أو لتصف حدث له سبب في الحاضر .


The present continuous: المضارع المستمر


  • استخدام المضارع المستمر للتعبير عن المستقبل (و يشير أيضا إلى وجود ترتيبات  ثابتة مسبقة) خصوصا الترتيبات الاجتماعية والسفر.


The present simple: المضارع البسيط


  • استخدام المضارع البسيط للتعبير عن المستقبل  (و يرتبط ذلك بجداول المواعيد الخاصة مثلا بوسائل المواصلات و المسرح و السينما و المدرسة وجداول الامتحانات و غير ذلك

  • المضارع البسيط يصف أحداث ثابتة في المستقبل وليست من رغبات المتكلم.


The future continuous: المستقبل المستمر

Will/shall + be + ING


  •  يستخدم للتعبير عن حدث سوف يكون مستمرا في وقت معين في المستقبل


Exercise, Unit 1

1- Choose the correct answer:

1- She (is flying – flies – fly – would fly) to Spain next Monday. Everything is arranged.

2- What are your plans for tomorrow? – I (am going to play – play – have played – shouldn’t play) tennis with a friend.

3- He’s driving at breakneck speed. He (has – would have – is going to have – is having) an accident.

4- Watch out! You (are dropping – drop – are going to drop – would drop) the glasses.

5- (Will you – Are you going to – Do you – Should you) help me with this heavy bag, please?

 

2- Find the mistakes and write the sentences correctly:

1-    A: Will we have a party ? B – It’s a good idea .

2-    As soon as he meet his friend, he will go to the theatre.

3-    Football is an individual sport.

4-    From 5 to 6 tomorrow, I am studying English.

5-    He travel to Paris tomorrow. He’s got the ticket.

Unit 2


Subject- verb agreement : special cases    اتفاق الفاعل معالفعل


 

Countable & uncountable nouns     الأسماء المعدودة وغير المعدودة

 

¨الأسماء التي تُعد تستخدم مفرد أو جمع

¨تُستخدم الكلمات  a / an / the / one  مع الكلمات التي تعد

¨وتُستخدم الكلمات التي تُعد أيضا مع الكلمات الآتية:

Any / some / many / the / How many / two / three, etc.

 

¨ الكلمات التي لا تُعد تكون في صورة المفرد ولا تجمع والفعل معها مفرد ولا يُستخدم معها  a / an

¨ الكلمات التي لا تُعد يمكن استخدامها مع الكلمات و العبارات الآتية:

The / any / some / much / how much / this / that

 

  • هناك كلمات أخرى يمكن أن تكون countable  أو  uncountable مع اختلاف المعني مثل:


paper – glass – coffee – time

 cold / light / orange / iron /chicken

 

¨بعض الكلمات التي تُشير إلي مجموعات يمكن أن يُستخدم معها فعل مفرد أو جمع:

Team / committee / family / class / army / company / couple / crew / crowd / gang / group / navy / population / staff / university

  

¨ العبارات الدالة علي الكمية و المبالغ المالية والزمن و الثمن و المسافة و الوزن ودرجات الحرارة تُعامل معاملة المفرد مع الفعل:


  • Ten million pounds is a lot of money.

  • Fifty litres of petrol fills my car.


¨ ولكن لاحظ أننا نقول:


  • Three one-pound coins are on the desk.  ثلاث عملات معدنية من فئة الجنيه


¨ بعض الأسماء المنتهية بحرف s   يُستخدم معها دائما فعل مفرد:

Athletics / politics / gymnastics / mathematics / maths / news / economics / statistics /physics / genetics / classics / electronics


  • لاحظ أن  lots of  /a lot of / plenty of تستخدم في الإثبات مع الكلمات التي تعد و الكلمات التي لا تعد وتستخدم  a  great deal of   مع الكلمات التي لا تعد فقط
  • تستخدم much   في السؤال و النفي مع الكلمات التي لا تعد
  • تستخدم   many في الســؤال و النفــي مع الكلمات التي تعـــد
  • تستخدم   many/ much في الإثبات إذا جاء قبلهما إحدى الكلمات آلاتية too/ so / very
  • a Little  للكمية / a few للعدد  = some  تفيد الإثبات
  • little / few = hardly any = almost no(t)  تفيد النفي
  • يمكن استخدام أدوات تجزئة  مع الكلمات التي لا تعــد و في حالة الجمع تجمع أداة التجزئة فقط وفيما يلي بعض الأمثلة
  • أسماء الأشياء المكونة من جزأين مثل  gloves / scissors / trousers / shoes / socks  glasses نستخدم معها كلمة pair وبدون كلمة pair  تُعتبر هذه الكلمات جمع
  • الكلمات الآتية لها نفس صيغة المفرد و الجمع:

crossroads تقاطع طرق / means وسيلة / series  سلسلة/ species نوع

 

  • الأسماء الآتية دائما جمع و يأتي معها الفعل جمع :


clothes / goods سلع / troops قوات / arms أسلحة / remains بقايا / police / people / cattle

 

  • كلمة hair لاتُعد إذا قصدنا الشعر بصفة عامة :


His hairis black.


  • كلمة the public بمعني عامة الناس يأتي معها الفعل جمع أو مفرد

  • كلمة school بمعني المكان الذي يتعلم فيه الطلاب لا تُعد أما إذا قصدنا المدرسة كمبني فهي تُعد


Exercise, Unit 2

1- Choose the correct answer:

1- Ten kilometres (have – been – is – are) a long way to run.

2- Ali was listening to (a – many – one – some) music.

3- We didn’t do (a – much – many – some) shopping last week.

4- I still have (a little – much – one – a few) things to do.

5- I am going to buy (some – a few – two – one) bread.

 

2- Find the mistakes and write the sentences correctly:

[list=ltr]
[*]

This socks are fine

[*]

Athletics are important.

[*]

The Egyptian teams is very clever.

[*]

Fifty degrees are a very high temperature

[*]

Athletics were my father’s favourite sport.

[/list]

Unit 3


Pressent simple : Active and passive

 

¨تستخدم الظروف الدالة علي التكرار  (adverbs of frequency)    قبل كل الأفعال و بعد To Be . و الظروف الدالة علي التكرار  هي:

never / rarely = seldom / not often / sometimes = occasionally / often= frequently /usually / always

¨و يمكن أن يستخدم المضارع البسيط مع الظروف الدالة علي الزمن و الكلمات الآتية :

ever /  generally /  nowadays /  on Mondays, on Tuesdays / twice a year / every week , day, year, summer…..

المضارع البسيط في صيغة المبنى للمجهول¨

am / is / are + PP

 ¨ يستخدم المضارع البسط (أو المضارع التام) بعد الروابط الآتية والفعل الثاني يكون مستقبل أو أمر :

After / Before / When / As soon as / the moment /till / until + مضارع بسيط أو مضارع تام

 
 

Present continuous tense

 

¨التكوين:  

Am/ is / are + v. + ing

¨الكلمات الدالة عليه  :

now/at the moment / look! / Listen! / at present

      المضارع المستمر في صيغة المبنى للمجهول¨

am / is / are + being  + PP.

Exercise, Unit 3

1- Choose the correct answer:

1- Huge amounts of electricity (is produced – produce – are produced – are producing) in nuclear power stations.

2- Holes (drill – is drilled – will drill – are drilled) into the earth to find hot water.

3- In some cities, rubbish (burn – burns – is burnt – is burring) to produce electricity.

4- Water (heat – is heated – are heated – is heating) to turn it into steam.

5- The steam (is piped – pipes – is piping – are piped) to a power station.

 

2- Find the mistakes and write the sentences correctly:

1- Water is boiling at 100 °C.  

2- He can’t speak to you just now. He has a shower.

3- Is this watch belonging to Ahmed?

4- Oil finds far beneath the earth.

5- Are you wanting to speak to him now?

[url=http://cairodar.youm7.com/flashes/PDFfiles/english revision 3.pdf]  To Download Lesson in PDF … Click here[/url]

الرجوع الى أعلى الصفحة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى